Bez względu na chęci, albo potrzeby, każdy z nas bywa odbiorcą reklam, które widujemy systematycznie prawie w każdym miejscu. Reklamy znajdują się na ekranie telewizora, w radiu, w sieci. Prasa drukowana jest źródłem reklam, podążając ulicami widzimy banery reklamowe, afisze z różnymi artykułami, lub popularnymi aktorami w konkretnych kreacjach filmowych. Będąc w sklepie co rusz dokonujemy zakupu sugerując się wyglądem opakowania, obrazkiem wskazującym co jest w środku. W domyśle reklama miała mieć zwłaszcza funkcję informująca, uwydatniającą wartości dodatnie promowanego produktu.

W rzeczywistości reklama sponsorowana wręcz agresywnie przyciąga do siebie uwagę przyszykowaną poprzez działanie fachowców od marketingu kolorystyką, atrakcyjną dziewczyną, a także na dodatek niższą ceną. To naturalnie dzięki dynamicznej akcji promocyjnej dużo znanych produktów uzyskało swój sukces, konsumenci szybciej sięgają po markę, o której wiedzą. W sieci można natrafić w każdym miejscu na zapalniczki z nadrukiem. Choć masowa informacja dotycząca wyrabianego artykułu pochłania zazwyczaj wielkie zasoby gotówkowe, inwestycja ta jest rentowna oraz zazwyczaj zapewnia duży zysk. Reklama winna cechować się łatwością przyjmowania przez potencjalnych kupujących i jest to rzecz niezaprzeczalna. Ważne staje się nie tylko to, żeby w łatwy sposób dotarła do odbiorcy, ale musimy zwrócić uwagę na to, iż powinna posiadać charakter uczuciowy, rozsądny a także etyczny.

Wszystkie trzy składniki reklamy są niezbędne, w każdego rodzaju nieźle zrobionej reklamie. Charakter racjonalny charakteryzuje się tym, iż wyróżnia się ukazaniem korzyści odniesionych przez kupującego poprzez zakupienie reklamowanego artykułu. Tak, więc z tego powodu reklama sponsorowana winna budzić ufność, że wiadomości podane w reklamie są prawdziwe. Charakter uczuciowy polega na odwoływaniu się do przeżyć widzów, którzy ją oglądają.

Wiadomo, że każda reklama nawiązuje do innej grupy, inni odbiorcy reklamy obejrzą reklamę obuwia, a jeszcze inni klej do protez. Czym tłumaczy się wizerunek etyczny reklamy? Ani jedna reklama nie powinna być pozbawiona charakteru moralnego, to oznacza, iż powinna odwoływać się do norm postępowania, które są właściwe. W takim układzie linki sponsorowane muszą nas transponować do reklamy, jaka jest zbudowana całościowo oraz oddziałuje we wszystkich przejawach na kupującego. Wszystko to ma nakłonić zwykłego śmiertelnika z ulicy, aby kupił nasz produkt.