Powodzenie rynku motoryzacyjnego w gigantycznym stopniu wynika z gigantycznej konkurencji trwającej na nim. Bezustannie pojawiają się innowacyjne firmy gotowe do rywalizacji technologicznej – niekoniecznie proponujące całe samochody, jakkolwiek np. próbujące zaoferować okazałym markom pomoc konstrukcyjną przy układach spalania, wtryskiwaczach samochodowych czy strukturach hamowania. Dowolny szczegół konstrukcyjny pojazdu, jaki tylko można w jakiś sposób udoskonalić oraz usprawnić, godzien jest rozważenia, o ile tylko wydatki jego wprowadzenia nie będą niekorzystnie wpływały na końcową cenę pojazdu.

Współczesny klient niesłychanie chętnie inwestuje jednak w pojazdy, które starają się wyeksploatować technologie do właściwych celów – np. zbudowanie przyjaźniejszych wtryskiwaczy paliwa zezwala obniżyć wydychanie ujemnych substancji do atmosfery, albo przekłada się na zmniejszenie spalania.

Wszystkie te argumenty przemawiają konsumentom do wyobraźni i sprawiają, że rynek wybitnie entuzjastycznie wita wszelkie tego typu przełomowe rozwiązania, błyskawicznie kopiując to co najlepsze u rynkowych konkurentów. Rozwój motoryzacji w ostatnich latach był bardzo dobry, czego najlepszym dowodem jest choćby sukces samochodów zasilanych elektrycznie lub lista wtryskiwaczy. Spalanie w silnikach benzynowych pozwala osiągać w tej chwili o wiele lepsze wyniki i sprawdza się na dłuższe dystanse, gdzie niemożliwym byłoby regularne uzupełnianie energii silników gwarantujących funkcjonalną jazdę.

Z tego względu wydaje się, że samochody wyposażone w silniki spalinowe i wtryskiwacze paliwa przez długie lata nadal będą najważniejszym towarem sprzedawanym na rynku motoryzacyjnym. Nie oznacza to jednakże, że inżynierowie nie pracują nad poprawą działania aktualnych wtryskiwaczy w celu poprawienia ekonomii spalania w klasycznych silnikach. Wyniki finansowe są dla kierowców niebywale istotnym czynnikiem oraz znaczne obniżenie spalania poprzez wprowadzanie innowacji inżynieryjnych pozwala podnieść renomę marki i sprzedać znacznie więcej sztuk. Nakłady na badania i rozwój obiecujących projektów w motoryzacji rosną wobec tego z roku na rok oraz zapewniają stały napływ prototypów.