Najlepszym autobusem jest taki, jaki jest rozległy i potrafi pomieścić nawet 50-60 osób. Każdy pasażer ma mnóstwo miejsca zarówno dla siebie, jak i dla własnego bagażu podręcznego. Przy dłuższych lokalnych trasach jest to nadzwyczaj istotne. Odpowiednio, jeżeli taki autobus wyposażony jest w mini barek, jaki umożliwia zrobienie sobie kawy lub też herbaty. Głównym pojazdem do krajowego przewozu jest autobus. Musi on być nadzwyczaj wygodny i komfortowy, żeby pasażerowie mogli czuć się w nim bezpiecznie. Podczas długiego przejazdu porą zimową jest to zwłaszcza istotne.

Na dodatek wszystkie autokary posiadają w swoich dolnych częściach autokaru miejsca bagażowe na wszelkie walizki, plecaki. Ich pojemność jest uzależniona od liczby transportowanych pasażerów. Także miejsce kierowcy musi być wygodne oraz na tyle kolosalne by w stanie on swobodnie prowadzić pojazd. Taki autokar jest niezmiernie cichy oraz potrafi z ogromną szybkością przejechać kilkaset kilometrów – przetestuj busy do niemiec z bydgoszczy. To właśnie dzięki temu czas przejazdu jest prędki. Wygodę jazdy musi być zachowany, albowiem takie są wymogi w Polsce. Kierowca pracujący u przewoźnika to osoba która musi w głównej mierze mieć w tym zawodzie doświadczenie. Jest on odpowiedzialny za wszystkich pasażerów, w następstwie tego musi tak kierować pojazdem, aby nie doszło do kolizji czy wypadku.

Bazowym dokumentem jaki kierowca ma obowiązek posiadać jest prawo jazdy na pojazdy pasażerskie. W każdej chwili taki dokument można mieć pod warunkiem zdania pozytywnie egzaminu prowadzonego przez Ośrodek Ruchu Drogowego. Na domiar tego kierowca musi znać też zasady ruchu drogowego, wiedzieć jak zachować się w przeróżnych ekstremalnych sytuacjach. Kiedy tak właściwie dojdzie do wypadku powinien nawet potrafić udzielić pierwszej pomocy. Zawód kierowcy jest nadzwyczaj wyczerpujący. Nie dosyć, iż jest na nim gigantyczna odpowiedzialność to na dodatek praca łączy się z kilkugodzinnym czuwaniem za kółkiem. Na dłuższe trasy wysyła się dwóch kierowców aby nie przeciążyć jednego psychicznie. Jest to nienormowany czas pracy, uzależniony od godzin jazdy każdego dnia. Kierowca umie być w trasie nawet 12 godzin, jeżeli przemierza obfitą część Polski.